2tg - Internet na wymiar
2tg - logo
'; ?>
        O SEM:

        SEM (Search Engine Marketing, Marketing w wyszukiwarkach internetowych) - działania mające na celu pozyskanie ruchu pochodzącego z wyszukiwarek internetowych. Jeżeli ktoś wyszukuje informacji wpisując hasło, które pasuje do mojej oferty produktu czy też usługi to dlaczego miałby mnie nie znaleźć? Więcej: Zamiast mnie może znaleźć moją konkurencję. Jeżeli jednak znajdzie moją ofertę to jest to szansa na pozyskanie nowego Klienta.

        Dla przykładu:
        Posiadamy internetowy sklep z rowerami - czy jeżeli ktoś wpisze do wyszukiwarki (np. Google czy też Bing) słowo: „sklep internetowy rowery” to powinniśmy się pojawić z informacją (reklamą) o naszym sklepie czy taki użytkownik jest dla nas bez wartości? Czy jest szansa, że osoba wpisująca to hasło może zakupić u nas rower czy raczej takiej szansy absolutnie nie ma? Jeżeli uważamy, że powinniśmy to możemy to zrobić na dwa sposoby.
        Wyróżniamy dwa główne typy działań marketingu w wyszukiwarkach:

        PPC (Pay per click) - reklama w postaci linków sponsorowanych emitowanych jako wynik wyszukiwania na wybrane słowa/hasła kluczowe gdzie podstawowym i bardzo atrakcyjnym modelem rozliczania jest płatność za kliknięcie - nie płacimy za wyświetlanie reklamy!
        oraz
        SEO (Search Engine Optimization) - optymalizacja serwisu mająca na celu uzyskanie jak najwyższych pozycji w niepłatnych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa/hasła kluczowe.
Każdy z tych typów posiada swoje wady i zalety w stosunku do drugiego. Jeżeli chodzi o działania natychmiastowe, w pełni kontrolowane to powinniśmy zainteresować się działaniami PPC. Dla SEO charakterystyczny jest dłuższy czas oczekiwania na rezultaty oraz brak gwarancji ich osiągnięcia - natomiast jest to jeden z bardziej efektywnych kanałów e-marketingowych. Ważne jest to, że żadne z tych działań nie wyklucza drugiego i mogą być realizowane równocześnie)

Słowniczek
CPC (Cost per click) - koszt za kliknięcie
CPA (Cost per action) - koszt za wykonanie odpowiedniej akcji na stronie
CPL (Cost per lead) - koszt za lead (np. wypełniony formularz kontaktowy)
CPS (Cost per sales) - koszt za sprzedaż
ROI (Return on investment) - zwrot z inwestycji
O nas     Oferta     Co to jest?     Kontakt
Copyright 2009-2017 2tg